Evropski potrošniški center Slovenija: Pomoč in nasveti za potrošnike v Evropi

Vas zanima, kakšne pravice imate, ko kupujete ali potujete znotraj Evropske unije? Ste pri tem naleteli na težave?

Za nasvet in pomoč se lahko obrnete na Evropski potrošniški center Slovenija (EPC).

Delovanje EPC sofinancirata Evropska Unija in Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Praktični primer:

Potrošnik je v začetku julija 2017 pri spletnem prodajalcu s sedežem v Nemčiji naročil nosilno kletko za psa v vrednosti 59,99 evrov. Po slabih dveh mesecih od nakupa je kletko opral in jo pustil sušiti na dopoldanskem soncu. Po uri sušenja se je plastično dno močno deformiralo, zato je kletka postala neuporabna.

Potrošnik je pri prodajalcu vložil reklamacijo, ki ji je priložil fotografije kletke. Kmalu je prejel odgovor, da taka poškodba izdelka ni zajeta v garanciji, in da zato reklamacije ne morejo upoštevati.

Prodajalec se je v svojem odgovoru osredotočil na pravice, ki izhajajo iz prostovoljnega jamstva, ki je bilo dano za izdelek, pri tem pa prezrl pravice, ki jih zagotavlja zakonsko jamstvo za blago z napako, ki ga lahko potrošniki v vseh državah EU uveljavljajo dve leti od nakupa. V tem času lahko potrošnik zahteva popravilo ali zamenjavo izdelka, če to ni možno pa delno ali celotno vračilo kupnine.

EPC je primer poslal v obravnavo na EPC v Nemčiji, kjer so vzpostavili stik s prodajalcem in mu pojasnili potrošnikove pravice. V manj kot enem tednu je prodajalec potrošniku odgovoril in zagotovil, da bo vrnil celotno kupnino. Ta je bila nakazana na potrošnikov račun v naslednjih nekaj dneh.

Poleg težav povezanih z napakami na blagu, se lahko na EPC obrnete tudi, kadar blago iz druge države članice ni bilo nikoli dostavljeno, če storitev v drugi državi članici ni bila v skladu s tem, kar ste pričakovali, če so vam bile kršene pravice, ki vam pripadajo kot potniku, če ste imeli težave pri najemu vozila in podobno.

Več o delu in pristojnostih Mreže EPC, v katero sta, poleg držav članic, vključeni tudi Islandija in Norveška, lahko najdete na spletni strani epc.si.

Za informacijo, nasvet ali pomoč lahko pišete na elektronski naslov epc.mgrt@gov.si  ali pokličete na telefon 01/ 400 3729. Vse storitve, ki jih nudi EPC so za potrošnike brezplačne.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja